Když digitalizujete nesrozumitelný formulář, nic jste nezískali

Jak digitalizovat státní správu, aby to nebyl jen „papír na displeji“? Richard Pope (gov.uk) vysvětluje, proč je efektivní a srozumitelná komunikace důležitější než technologie.

Zásady efektivní komunikace – jak psát, aby čtenář věděl, co má dělat

Ztrácíte čas vysvětlováním e-mailů? Poznejte 5 zásad efektivní komunikace, které sníží chybovost a ušetří nervy. Praktické tipy pro firmy i úřady.

Plain language a easy to read – jaký je v tom rozdíl?

Zkusili jste se někdy prokousat dopisem z úřadu a po třetí větě jste se ztratili? Nejste sami. Naštěstí se vedle nesrozumitelné úředničiny a právničtiny začínají objevovat i texty psané podle zásad plain language a easy to read. Jenže co si pod těmihle pojmy vlastně představit?

Kdo dokáže porazit úředničinu? MY a VY!

Jedna zásada dokáže polidštit i ten nejbyrokratičtější text: Nebojte se používat zájmena „my“ a „vy“.

Kafetest: Jak najít tu nejdůležitější informaci

Lidé často vědí, jak věci říct, ale nevědí, jak je napsat. Když někomu u kafe vypráví o důležité novince, jdou rychle k jádru pudla – bez zbytečných kudrlinek. Ale pak sednou k psaní a kouzlo je pryč.

Text bez sloves chřadne a zmírá

Samozřejmě, psát úplně bez sloves technicky vzato nejde. Některé texty v nás ale vyvolávají podezření, že jejich autoři musí pokaždé, když nějaké použijí, platit mastnou pokutu.