Kolik vás stojí špatně napsané texty?

Zpracovat jeden špatně napsaný e-mail vám zabere zhruba 8–12 minut navíc.

Řekněme, že každý den dostanete v průměru 50 pracovních e-mailů. Až 23 procent z nich potřebuje podle různých studií upřesnění – nikdo jim nerozumí na první dobrou.

Výsledek?

Jen na jednoho člověka kvůli tomu připadá:

  • 2,1 hodiny týdně strávené luštěním špatně napsaných e-mailů

  • Při sazbě 500 korun na hodinu to je 1 050 korun týdně

  • Za rok = přes 50 000 Kč vyhozených oknem

A to jsou jen e-maily. Připočtěte k tomu:

  • Reporty, které čtete třikrát

  • Nabídky bez jasného sdělení

  • Návody, ve kterých se ztrácíte

  • Prezentace, ze kterých jen bolí hlava

  • Směrnice plné nesrozumitelných formulací

„Promiň, příteli, že píšu tak dlouhý dopis, neměl jsem čas napsat krátký.“

(Blaise Pascal)

Ve firmě se 100 lidmi?

Jen špatné e-maily stojí 5 milionů korun ročně. A další ztráty? Radši nepočítat. Vážně si můžete dovolit vyhazovat tolik peněz z okna?

„Promiň, příteli, že píšu tak dlouhý dopis, neměl jsem čas napsat krátký,“ napsal kdysi Blaise Pascal. 

Trefa. 

Nikdo nás ve škole nenaučil psát jasně a stručně. Ale jen tak se postaráme:

  • Aby lidé texty vůbec četli

  • Aby jim porozuměli na první dobrou

  • Aby na ně rychle a správně zareagovali

Proto jsme připravili workshop Jak psát, aby to fakt četli. Pomůže vám zbavit se v textech zbytečného kila vaty a psát tak, aby vás čtenáři milovali.